Tips opbouw van weerstand

Tips opbouw van weerstand(immuunsysteem)

1. Verminder Stress zowel op het werk als thuis.

2. Neem voldoende beweging buiten.

3. Zorg voor blootstelling aan licht/zonlicht buiten.

4. Let op de vitaminen.

EXTRA TIPS

tips weerstand salutem IQ

blootstelling aan licht/zonlicht buiten

 Minimaal 2 uur buiten zijn zorgt voor de reset van de biologische klok. Ga de tuin doen, wandelen, sporten, of gewoon fietsen. Binnen krijg je namelijk niet voldoende eenheden van licht (Lux) op het netvlies van je ogen. Het niet buiten komen ontregelt de biologische klok en kan een verklaring zijn voor het slecht inslapen/slapen.

VITAMINES

 Het is helaas zo, dat de doorontwikkeling van ons voedsel op uiterlijk ten koste gaat van de voedingsstoffen zoals vitaminen en mineralen. Een andere invloed op de voedingswaarde van groenten en fruit is ook de kwaliteit van de grond waarin wordt verbouwd. Om alle vitaminen en mineralen binnen te krijgen moet je nu zoveel eten dat het onmogelijk is om dit via de voeding te realiseren.

Let op: Bij nierproblemen vitamine D3 altijd in overleg met behandelend arts/therapeut. Bij ijzerstapeling (hemochromatose) vitamine C altijd in overleg met behandelend arts/therapeut.

Zijn er toch nog vragen bijvoorbeeld in combinatie met medicijnen, neem contact met mij op.

ADVIES ALGEMEEN

Vitamine C, 3000 mg per dag. 

3 x daags 1000 mg. Vitamine D3, 

5000 IE per dag voor de eerste twee weken, daarna 2000 IE per dag.

Zink, 22,5 mg per dag.

Eventueel aangevuld met:

Magnesium, 400 mg per dag.
Selenium, 100 mcg per dag.

Belangrijke vitaminen voor het immuunsysteem zijn:

Vitamine C is een sterke antioxidant, ontstekingsremmer, heeft antivirale werking. Vitamine C is belangrijk voor heel veel functies in het lichaam. We kunnen niet zonder. De mens en cavia’s zijn een van de weinig levende wezens die zelf geen vitamine C kunnen aanmaken als het nodig is.

Is nodig voor het goed functioneren van ons immuunsysteem, een tekort maakt je vatbaar voor ziekte. Dagelijks een twintig tot dertig minuten zon op de huid geeft voldoende vitamine D.

Let op: vermijd het heetste deel van de dag, geef je huid dan goede bescherming.

Zink is belangrijk voor het immuunsysteem, het is ontstekingsremmend en nodig voor de productie van melatonine. Melatonine is niet alleen belangrijk voor het inslapen maar heeft ook een sterk antivirale werking.

Magnesium is een co-factor, hulpstof die zorgt voor stress vermindering. Het werkt ontspannend en helpt bij het slapen. Slapen is van belang voor het immuunsysteem. Bij stress wordt heel veel magnesium verbruikt.

Selenium is als voedingsstof belangrijk voor de immuniteit en onderdrukt ontstekingen.

apples-bananas-basket-bunch-235294

MOGELIJKHEDEN GEZOND LEVEN

Selecteer een van de onderstaande onderwerpen voor meer informatie over gezond leven.

Voeding

Gezonde voeding is één van pijlers van een goede gezondheid. Andere pijlers zijn geschikte supplementen en regelmatige beweging.

Beweging

Beweging is (zoals de meeste mensen wel weten) heel goed voor lichaam en geest.

Metabolic balance

Metabolic Balance is een leefstijlplan gericht op het herstellen van de stofwisseling.

Ontspanning

Ontspanning is noodzakelijk. Aan het einde van de dag moet je weer tot rust komen om later op de avond de slaap kunnen vatten.

Imuumsysteem

We weten inmiddels dat ons immuunsysteem voor een groot deel gevormd wordt in de darmen.

CONTACT

E-mail: info@salutemiq.nl
Telefoon: 06 12895178
KVK: 76482391
AGB-code therapeut: 90107977
AGB-code praktijk: 90067040

NEEM CONTACT OP