Ontspanning

STREVEN NAAR EEN GEZOND LEVEN

Ontspannen

Ontspanning is heel belangrijk voor de balans van lichaam en geest. Ben je gespannen voor stress als gevolg van omstandigheden op het werk of in het gezin, dan is het zaak om even een pas op de plaats maken. Je kan al ontspanning door simpelweg ademhalingsoefeningen toe te passen. Ga rustig zitten met je hand op de buik en doe 10 diepe ademhalingen, waarbij de buikspieren worden gebruikt. Als de boog continue gespannen staat kan dat op de lange termijn klachten veroorzaken. Verkramping van de kuiten, andere spierpijnen, hoofdpijnen, misselijkheid, maar ook slaapproblemen en op den duur zelfs hartklachten.

Bewegen/sporten

Sporten kan een manier zijn om te ontspannen. Maar ga alsjeblieft een sport doen die je leuk vindt. Tegen je zin een sport beoefenen werkt stress in de hand. Het is belangrijker te bewegen en dat er plezier aan beleefd wordt. Beweging kan ook gewoon wandelen of fietsen zijn in de natuur. Zolang je maar ontspant en geniet om een balans te krijgen in je leven.

Darmen

Continue onder spanning staan heeft een nadelig effect op de darmen. Veel last van stress zorgt voor een disbalans in de darmen. Door stress wijzigt namelijk de samenstelling van de darmflora. Een veranderde darmflora heeft invloed op de spijsvertering, doorlaatbaarheid van de darmen, de voortbeweging van het voedsel in de darmen. Al deze invloeden op de darmen werken ook door in de hersenen en kunnen een oorzaak zijn van onder andere depressie. Ontspanning blijft belangrijk.

Voeding

Je zult verstelt staan wat goede gezonde voeding kan doen. In voeding zitten mineralen en andere voedingsstoffen. Eén van de mineralen is magnesium, magnesium is belangrijk bij de ontspanning van de spieren. Een magnesium-tekort veroorzaakt krampen, maar ook bepaalt
het jouw manier van omgaan met stress. Weet ook dat bij stress het lichaam extra magnesium gebruikt.

Ontspannen

Ontspanning is heel belangrijk voor de balans van lichaam en geest. Ben je gespannen door stress als gevolg van omstandigheden op het werk of in het gezin, dan is het zaak om even een pas op de plaats maken. Je kan al ontspanning door simpelweg ademhalingsoefeningen toe te passen. Ga rustig zitten met je hand op de buik en doe 10 diepe ademhalingen, waarbij de buikspieren worden gebruikt. Als de boog continue gespannen staat kan dat op de lange termijn klachten veroorzaken. Verkramping van de kuiten, andere spierpijnen, hoofdpijnen, misselijkheid, maar ook slaapproblemen en op den duur zelfs hartklachten.

Bewegen/sporten

Sporten kan een manier zijn om te ontspannen. Maar ga alsjeblieft een sport doen die je
leuk vindt. Tegen je zin een sport beoefenen werkt stress in de hand. Het is belangrijker te
bewegen en dat er plezier aan beleefd wordt. Beweging kan ook gewoon wandelen of
fietsen zijn in de natuur. Zolang je maar ontspant en geniet om een balans te krijgen in je
leven.

Darmen

Continue onder spanning staan heeft een nadelig effect op de darmen. Veel last van stress zorgt voor een disbalans in de darmen. Door stress wijzigt namelijk de samenstelling van de darmflora. Een veranderde darmflora heeft invloed op de spijsvertering, doorlaatbaarheid van de darmen, de voortbeweging van het voedsel in de darmen. Al deze invloeden op de darmen werken ook door in de hersenen en kunnen een oorzaak zijn van onder andere depressie. Ontspanning blijft belangrijk.

Voeding

Je zult verstelt staan wat goede gezonde voeding kan doen. In voeding zitten mineralen en
andere voedingsstoffen. Eén van de mineralen is magnesium, magnesium is belangrijk bij de
ontspanning van de spieren. Een magnesium-tekort veroorzaakt krampen, maar ook bepaalt
het jouw manier van omgaan met stress.
Weet ook dat bij stress het lichaam extra magnesium gebruikt.

TIPS voor ontspanning

Het geeft beweging en je hebt de tijd om los te komen van je werk.

Alleen voor aderen zorgen en jezelf vergeten werkt niet. Zorg goed voor jezelf.

Of ga mediteren, of doe wat yoga-oefeningen.

Zorg dat je een uur voor het slapen gaan: de lichtintensiteit verlaagt, geen laptop of
telefoon meer gebruik.

MOGELIJKHEDEN GEZOND LEVEN

Selecteer een van de onderstaande onderwerpen voor meer informatie over gezond leven.

Voeding

Gezonde voeding is één van pijlers van een goede gezondheid. Andere pijlers zijn geschikte supplementen en regelmatige beweging.

Beweging

Beweging is (zoals de meeste mensen wel weten) heel goed voor lichaam en geest.

Metabolic balance

Metabolic Balance is een leefstijlplan gericht op het herstellen van de stofwisseling.

Immuunsysteem

We weten inmiddels dat ons immuunsysteem voor een groot deel gevormd wordt in de darmen.

Cora Boutsma

Mijn beeld over ontspanning

Ontspanning is afhankelijk van de lichamelijk conditie, status van vitaminen en mineralen of zelfs medicijngebruik. Orthomoleculaire therapie kan dit weer in balans brengen. Ontspanning kan op meerder manieren worden bereikt, bijvoorbeeld door meditatie, yoga en wandelen.

CONTACT

E-mail: info@salutemiq.nl
Telefoon: 06 12895178
KVK: 76482391
AGB-code therapeut: 90107977
AGB-code praktijk: 90067040

NEEM CONTACT OP